10+1 Soruda Merak Edilenler - Earnado | Türk Telekom Ventures

18.07.2023
  1. Öncelikle kendinizi tanıtır mısınız?

Merhaba, ben Earnado kurucu ortaklarından Devrim Ekmekçi. İTÜ Elektronik ve Bilgi Üniversitesi MBA mezunuyum. 20+ seneden beri dijital pazarlama sektörünün içindeyim. Yazılım ve dijital pazarlama alanında çeşitli girişimlerim oldu. Teknoloji şirketlerinde de uzun süreli yöneticilik tecrübem var. Binlerce firmaya ulaşan ürün ve hizmetler geliştirilmesine katkım oldu. 8 sene Google Türkiye’nin eğitmen ve danışmanlarından birisi olarak birçok projede görev aldım. Ortağım Haluk Çakan da benim gibi İTÜ Elektronik mezunu. IT operasyon, iş geliştirme konularında 20+ senelik ayrıca çeşitli teknoloji şirketlerinde kalabalık ekiplerle yöneticilik tecrübesi var.

  1. Earnado Nedir?

Earnado, akıllı bir dijital pazarlama sistemidir. Dijital pazarlama departmanı olmayan ya da kaynaklarını daha iyi kullanmak isteyen KOBİ’ler ve girişimlerin dijital pazarlama ihtiyaçlarını karşılamak için yola çıktık. Sosyal Medya Yönetimi, Reklam Yönetimi ve arama motoru optimizasyonu hizmetleri ana başlıklar olmak üzere KOBİ’lerin pazarlama alanındaki birçok ihtiyacını karşılayan bir platform.

  1. Earnado gibi bir çözüme ihtiyaç olduğunu nasıl keşfettiniz?

KOBİ’lere ve gençlere düzenli eğitimler verirken eğitimlerde ve müşteri görüşmelerinde sıklıkla bu konuda sıkıntıların olduğunu gözlemledik. Mevcut hizmet verenler tarafında yaşanan sıkıntıları görmemiz ve bu alanda farklı ve etkili bir yaklaşım sunabilecek yetkinliğe sahip olmamız bu kararı almamızda etkili oldu.

  1. Earnado hizmetlerinden faydalanmak için sizinle nasıl iletişime geçebilirler?

www.earnado.com adresinden,

hey@earnado.com mail adresinden ya da

0 (850) 360 1288 nolu çağrı merkezimizden bizlere ulaşabilirler.

  1. Bir girişim ya da bir KOBİ neden Earnado kullanmalı?

Earnado, KOBİ’lerin kısıtlı kaynaklarla daha iyi sonuçlar elde edebilmesi için geliştirilmiş bir sistem. 25’den fazla ülkede binden fazla müşteriye hizmet tecrübemiz var. Bu da deneme yanılma yerine işe yarayan ve sonuç üreten bir yaklaşım ile ihtiyaçlarını karşılayabiliyorlar anlamına geliyor. KOBİ’lerin 5 ana problemlerini hızlıca çözebiliyoruz. Akıllı yol haritaları ile yönetici ya da danışman maliyetlerini ve ihtiyaçlarını ortadan kaldırıyoruz. Firmalara sektörel bilgi aktarımı yaparak süreçleri netleştiriyoruz. Her aşamada ne yapılacağı çok açık hale geliyor. Freelancerların peşinde koşmak ya da maliyetli çalışanlar yerine, projedeki görevlere odaklı çalışan uzmanlardan destek alıyorlar. Tasarım ve yaratıcı içerikler konusunda uzmanlardan ya da yapay zekadan yararlanabiliyorlar. Bütün bunları teknoloji yardımı ile hızlandırabiliyor ve daha başarılı sonuçlar alabiliyorlar. Bu şekilde sorunlarla uğraşmak yerine onlar için sonuç üretecek konulara odaklanabiliyorlar.

  1. Kırmızı okyanus olarak görülen bir alanda startup kurmanın ve sürdürmenin en zor yanı nedir?

Sektör çok büyük ve sürekli büyümeye devam ediyor ve oldukça fazla girişimcinin dikkatini çekiyor. Buna rağmen mevcut çözümler KOBİ’lerin işlerini maliyetler anlamında ve yönetilebilirlik anlamında zorluyor. Kurucu ortaklar olarak 20 seneye yakın yazılım ve ürün geliştirme dahil derinlemesine bilgi birikimimiz var. Uzun süredir sektörde olmamız, startup yaklaşımını bilmemiz, ölçeklenebilir model kurmak açısından bize avantaj sağlıyor. Bunlara ek olarak farkı yaratan detaylara hakimiz. Yeni bir cephe açmak yerine ekosistem paydaşlarının gücünü de sistemimizin içine katarak rekabetten sıyrılıyoruz. Normalde freelancerlar, ajanslar ya da 3. parti araçlar bizler için rekabet unsuru olacakken şu anda bu sistemi beraber büyütüyoruz. Müşterilerini bize getiren freelancerlar ve ajanslar var çünkü daha iyi teknolojik alt yapı sunabiliyoruz. Hem müşterilerimizin hem de hizmet verenlerin işlerini kolaylaştırıyoruz. Sektördeki bilgi birikimimizi farklılaşmak ve kısıtlı kaynaklara sahip olan firmalara ve paydaşlara katma değer yaratmak için kullanıyoruz.

  1. Yurt dışı pazarlar konusunda hedefleriniz nelerdir? Sizin alanınız için yurt dışında ve ülkemiz olarak bu işin avantajları ve dezavantajlarını değerlendirir misiniz?

Ağırlıklı İngiltere, Amerika, Kanada ve Avrupa bölgesindeki müşteri sayılarımızı arttırmak istiyoruz. Bu ülkelerde lokal servis sağlayıcılara göre maliyet avantajı sunmamız ve teknolojik bir platform sunmamız rakiplerimizden bizi ayrıştırıyor. Yurtdışındaki müşterilerin sorunlarını tespit edip onlara doğru mesajlarla ulaşmak araştırma ve test süreci gerektiriyor. Türkiye’deki ve farklı ülkelerdeki yetişmiş insan gücünü de farklı hizmet içeriklerinin üretiminde kullanabiliyoruz. Bu sayede ekosistemin gücü Earnado’nun gücü haline dönüşüyor.

  1. Bir reklam teknolojisi girişimi neden bir Telekomünikasyon firmasından yatırım alır? TT Ventures’dan yatırım alma motivasyonunuz neydi? Avantajları dezavantajları nelerdir?

TT Ventures’ın içinde olduğu Türk Telekom ailesinin hali hazırda çok büyük bir müşteri potansiyeli var. Bu bizler için büyük bir büyüme fırsatı yaratıyor. Yine TT Pilot hızlandırma programı dolayısı ile mentor desteklerinden yararlanabilmemiz ve ekosistemdeki deneyimleri de çok değerli. Diğer startuplarla da iş birliktelikleri, bilgi aktarımı bizlere avantajlar sağlıyor. Bizleri birçok noktada destekliyorlar.

  1. Girişimcilik serüveninde yeniden aynı süreci yaşasaydınız asla yapmazdım bence girişimlerde böyle şeyler yapmamalı dediğiniz hamleler nelerdir?

Earnado öncesinde de birkaç kez girişim tecrübem olduğu için   olabildiğince ürünün hızlı çıkarılması ve çıkmadan önce müşteri adaylarının gerçekten böyle bir ürün/hizmete ihtiyacı olup olmadığını, ne kadar ödeyebilecekleri gibi hususları göz önünde bulundurmalı. Birçok yerde ürün çıkıncaya kadar gelir elde edemeyen girişimlerin sıkıntı yaşadığını görüyoruz. Asla yapmazdım diyeceğim şey mentorluk ve danışmanlık görüşmelerini hiçbir dönem azaltmazdım. Çok değerli görüşler ve geri bildirimler alabiliyorsunuz. Ayrıca başlangıçtaki ekip seçimi sürecini daha da titiz tutardım.

  1. Mikrolo’nun Product Hunt’a çıktığını duyduk. Bize biraz Mikrolo’ yu ve bu süreci anlatır mısınız?

Mikrolo, bizim edindiğimiz tüm tecrübenin yazılıma aktarılmış hali, akıllı çocuğumuz. Mikrolo’ya giren bir müşterimiz ihtiyaçlarını hazır şablonlardan hızlıca belirliyor. Örneğin, üretici bir firma sisteme kayıt yaptıktan sonra reklam yönetimi ve danışman ihtiyacı olduğunu belirtiyor. Sonra reklam kanallarını Google Ads, Meta( Instagram ve Facebook) sistemimize bağlıyor. Mikrolo bu ihtiyaçlarına ve şirketin mevcut verilerine bakarak yapılması gerekenleri o firmaya özel olarak oluşturuyor. Bundan sonraki kısımda ister bu görevleri kendisi yapabiliyor ya da yapılması konusunda Mikrolo’ nun yapay zeka sisteminden ya da uzmanlarından destek alarak hedeflerine ulaşabiliyor. Product Hunt’ da Mikrolo’nun sadece tek bir özelliğini açmamıza rağmen dünyanın her yerinden oldukça olumlu dönüşler aldık.

Ayrıca Product Hunt’da Mikrolo’yu üst sıralara taşımak ve bizi desteklemek isterseniz, hemen oy verebilirsiniz.

 

https://www.producthunt.com/posts/mikrolo-tasks

https://www.producthunt.com/products/mikrolo?utm_source=badge-featured&utm_medium=badge#mikrolo


  1. Earnado’yu 10 yıl sonra nasıl bir gelecek bekliyor?

Earnado’nun iş yapma şeklini güçlü şekilde değiştireceğini ön görüyoruz. Korona salgını öncesinde işlerin %50’sinden fazlasının uzaktan çalışılarak yapılacağını söylediğimizde garip geliyordu. Korona dolayısı ile neredeyse herkes uzaktan çalışmaya başladı. Yine benzeri şekilde yapılacak işlerin sistem tarafından otomatik belirlenip hibrit bir yapıda çözümlenmesi ile birçok alanda çok iyi yerlere geleceğini görüyoruz. Yapay zeka, otomasyon, kurallar ve uzmanların birlikte çalışması ile bunların sonuca olan etkilerini ölçebiliyoruz. Bunların hepsinin birlikte çalışması ile dijital olup dönüşmeyecek bir sektör kalmayacağını düşünüyoruz. Hemen her sektörden firmaların maliyetlerini azaltmaları, standart sonuçlar üretmelerine katkı sağlayabileceğimizi düşünüyoruz. Yeterince büyüdükten sonra iyi bir fırsat olması durumunda exit düşünebiliriz ama öncesinde hedeflerimize odaklanmak istiyoruz.

Röportajı gerçekleştiren Devrim Ekmekçi ve Bilgehan Aksu Yalçınkayalar’ a teşekkür ediyoruz.